Manly, Bondi, Kings Cross & Woolloomooloo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu Manly, Bondi, Kings Cross & Woolloomooloo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu

Manly, Bondi, Kings Cross & Woolloomooloo

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 November 2014 | Australië, Sydney

Wat een omschakeling! Van de kou in Auckland naar het warme Sydney. Ik had mijn eerste nachten geboekt bij het thuishonk van Australian Backpackers in Manly beach. Daarom werd ik in de avond van het vliegveld gehaald door een Nederlands meisje, lekker Noord Hollands praatje want ze kwam uit Tuitjehorn. In het hostel was het niet veel anders, bijna allemaal Nederlands! Julianadorp, Schagen, Heerhugowaard en Langedijk aan de ontbijttafel was wel even gek. Mijn eerste dagen heb ik doorgebracht op het strand, in gezellige oude straatjes en tussen de mensen in het hostel. Wat was het heerlijk om al mijn warme kleren ver weg in mijn tas te stoppen! Hier loop ik de hele dag in mijn korte broek en bikini. Vorige week had ik afgesproken met Chelsea, een meisje dat ik in Nieuw Zeeland heb ontmoet. Ze woont in Bondi beach, dus dan ga je natuurlijk even langs als je in de buurt bent! Nou.. dat valt nog aardig tegen. Het kostte me ongeveer drie uur om van de ene naar de andere kant van Sydney te komen, wat een enorme stad! Je bent bij wijze van spreken Nederland al uit voor dat je hier de stad uit bent. Ik ben in totaal vier dagen bij Chelsea thuis geweest. Ze woont met nog vier anderen in een leuk flatje op vijf minuten lopen van het strand. Als Chelsea aan het werk was ging ik er zelf op uit, ik ben een dag naar de Blue Mountains geweest en heb een dagje gewinkeld in Bondi (ja, kon het toch niet laten). Samen hebben we een heel stuk langs de kust gelopen waar op dat moment een kunsttentoonstelling was: ‘Sculpture by the sea’. Ook hebben we de Harbour Brigde beklommen, wat een ervaring! We kregen speciale pakken aan en zaten de hele tijd met een veiligheidsgordel aan de brug vast, voor het geval je van plan was er af te springen haha. We gingen met een klein groepje en een gids naar boven om het geweldige uitzicht over de stad te bekijken. Op dit moment ben ik in het centrum van de stad en heb ik het meeste wel gezien, na een tour door het hart van de stad, de Botanic Gardens en Opera House. Kings Cross en Woolloomooloo (ja je leest het goed, acht o's) zijn de plaatsen waar ik in hostels heb geslapen. Vanochtend ben ik naar een groot aquarium geweest, zeker een van de mooiste aquariums die ik tot nu toe heb gezien. Een prachtige nabootsing van het Great Barrier Reef met al het koraal en gekleurde vissen. Ook heb ik wel een uur rondgelopen in de haaientunnels, waar de haaien gewoon naast en over je heen zwommen. Kan het nog steeds niet geloven dat ik vandaag al twee maanden van huis ben! Ik heb inmiddels een haat-liefde verhouding gekregen met hostels. Het is aan de ene kant super leuk om veel verschillende mensen te ontmoeten en te spreken, je verveelt je nooit. Aan de andere kant mis ik hotel mama wel een beetje.. Koken in je eigen keuken, slapen in een zacht bed en schone was lijkt nu een echte luxe. Alle wasmachines en drogers hier zijn koud, dus echt ‘schoon’ worden je kleren niet. Thuis liep ik maximaal een of twee dagen in hetzelfde shirt, nu draag ik het zo lang er geen vlekken op zitten en het nog niet vreemd ruikt haha. Ik heb kennis gemaakt met de ‘bed bug’, de kakkerlak en enorme zwarte spinnen die zo hard rennen dat zelfs de grootste en stoerste kerel op de kast zit. Als je gaat douchen kun je kiezen voor standje ijskoud of levend verbranden, als je eten gaat maken moet je eerst alle spullen die je nodig hebt opnieuw afwassen omdat de meeste mensen niet weten hoe je normaal schoonmaakt en ik heb inmiddels een slot (!) op mijn koeltas in de koelkast omdat sommige mensen dingen als kaas en melk gewoon uit je tas stelen omdat dat hier vrij duur is. Ondanks dat alles heb ik nog steeds geen zin om naar huis te gaan! Het is heerlijk om de hele dag leuke dingen te doen en nieuwe plaatsen te ontdekken. Ik ben van plan om aankomende week langzaam richting Melbourne te reizen, daar een weekje te blijven en dan door te reizen langs ‘the great ocean road’ richting Adelaide. Ook heb ik mijn tour door de outback geboekt, met kerst zit ik in het prachtigste en heetste gedeelte van Australië! En dan is het nog maar een paar dagen voor ik mijn lieve papa en mama weer zie in Cairns. Ik kan niet wachten om ze weer te zien en samen op pad te gaan!

  • 03 November 2014 - 13:26

    Judith Romar:

    Leuke verslagen schrijf je Anouk! Ook wel weer herkenbaar!
    Veel plezier met je reis naar Melbourne, dat is ook een grote drukke stad.
    Geniet ook van the great ocean road, die is echt SUPER MOOI :)

    Succ6 en veel plezier!

    Groetjes Judith Romar

  • 03 November 2014 - 20:56

    An Vd Vlugt:

    Hoi Anouk,

    wat een gave verhalen heb je en zoveel leuke mensen om je heen, heerlijk !!!
    Geniet van je trip langs de kust..en je ouders in de mama-camper, haha, profiteren hè.
    We blijven je stalken, veel groetjes Adjan en An.

  • 06 November 2014 - 15:54

    Aad En Lia:

    Lieve Anouk,

    Wat weer 'n prachtig en leuk verslag. We weten hoe 't daar is maar we hebben het niet allemaal zo uitgebreid gezien .Wij zijn met 'n neef van ons naar "the three Sisters"geweest , wat steil he dat treintje!!Wij waren ook in het prachtige aquarium, dat was 20 jaar geleden nog héél bijzonder.
    Later kwamen ze hier ook.Geweldige ervaring zo tussen al die vissen.

    Hopelijk heb je 't niet té warm, heel veel plezier weer op je verdere tocht door dat inmens grote land!!
    veel liefs Opa en Oma. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 11298

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 03 April 2015

Mijn reis

Landen bezocht: