Genieten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu

Genieten

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

De tijd is omgevlogen. Op dit moment ben ik voor de tweede keer op Auckland International Airport, op weg naar mijn volgende bestemming: Sydney. Ik heb daar afgesproken met een meisje dat ik in Rotorua heb leren kennen, ze gaat me de stad laten zien en de eerste dagen zullen ze samen doorbrengen. Ik heb heel erg naar dit moment uitgekeken (eindelijk geen jas meer aan en de lange broeken verbannen naar de bodem van mijn tas!) maar aan de andere kant vind ik het ook ontzettend jammer dat ik dit mooie land ga verlaten. Een ding weet ik zeker: ik ga terug naar Nieuw Zeeland. Zoals ik in eerdere verslagen al schreef is het landschap adembenemend en zijn de locals geweldig. De afgelopen 7 weken heb ik zo ontzettend veel leuke mensen leren kennen en dingen gedaan waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze zou gaan doen, onder andere skydiven. Iedereen die in Nieuw Zeeland wil reizen zou gebruik moeten maken van ‘Stray’. Deze organisatie is zoveel meer dan alleen een bus die je van plaats naar plaats brengt. De gidsen komen zelf uit Nieuw Zeeland en hebben mij zoveel geleerd over de geschiedenis en de cultuur van dit land, ze brengen je naar de meest verborgen en haast onontdekte plaatsen. Het klinkt misschien een beetje stom, maar de afgelopen weken heb ik mezelf echt leren kennen. Ik weet nu al dat de plannen die ik had voor als ik thuis kom in april zullen veranderen. Ik zal nog niet te veel verklappen want ik heb nog niet alles gepland, maar ik ben zo enthousiast geworden over het reizen! Ik geniet van elke dag omdat ik deze helemaal kan invullen hoe ik zelf wil en omdat ik de leukste mensen ontmoet. Ondanks dat ik familie en vrienden verschrikkelijk mis: ik mis thuis nog helemaal niet. Ik moet er op dit moment niet aan denken om weer terug te gaan naar Nederland! Voor ik vertrok had ik gedacht dat ik veel last zou krijgen van heimwee, maar dit valt me alles mee. Tot nu toe heb ik twee dagen gehad dat ik het echt niet naar mijn zin had en dat was toen ik net afscheid had genomen van Tilli en in mijn eentje weer terug moest naar Auckland. Na zes weken samen reizen moest ik weer ontzettend wennen aan het ‘alleen’ zijn. Ik had nergens zin in en Auckland is ook niet echt een stad waar je een geweldige tijd hebt. Gelukkig heeft dit niet lang geduurd want mijn volgende trip stond alweer voor de deur. De afgelopen tijd heb ik doorgebracht in ‘The bays of islands’, het noordelijkste gedeelte van Nieuw Zeeland. Ik ben naar Caipe Reinga geweest waar de twee oceanen aan weerszijden van het land samen komen, ik ben met een bougieboard van enorme duinen afgeracet en ik ben met een boot door ‘the hole in the rock’ gevaren. Na vijf dagen in een klein en gezellig hostel heb ik mensen leren kennen die ik in Australië weer ga ontmoeten omdat het ontzettend goed klikte en we dezelfde kant op reizen. Zo zie je maar weer, je bent nergens alleen.

  • 23 Oktober 2014 - 10:33

    Wilma Piek:

    Lieve Anouk,

    Wat een geweldige reis maak jij.En wat fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt en
    zo geniet .Het lijkt mij ook prachtig om zo veel te zien en zo veel verschillende mensen
    te ontmoeten. Ik blijf je volgen hoor.Goede reis verder en een dikke knuffel van mij. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 11297

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 03 April 2015

Mijn reis

Landen bezocht: