Bye, North Island! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu Bye, North Island! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu

Bye, North Island!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 September 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Al een week lang heb ik het gevoel dat ik weer terug ben in Nederland. Qua weer dan.. Regen, wind, koud! Maar gelukkig vermaak ik me prima hier. Het hostelleven bevalt me heel goed. In de meeste keukens en in de lounge duurt het geen vijf minuten voor je weer met iemand staat te praten en reisverhalen deelt. We zijn een paar dagen in Rotorua gebleven, vanwege het weer dus helaas veel binnen gezeten en films gekeken. Tillie en ik besloten om samen weer op de bus te stappen: nieuwe gids en een nieuwe groep. Conor en Lindsay uit de vorige groep waren ook weer ingestapt en de afgelopen dagen trokken we met elkaar op: ik houd nu al van hun Ierse humor. Tillie is Duits maar heeft Nederlandse ouders, we hebben dezelfde interesses en houden van hetzelfde eten! Elke avond samen koken en wijntjes drinken met een reismaatje maakt het zoveel leuker. We hebben onze route uitgestippeld tot aan Queenstown en we kunnen samen reizen tot aan Christchurch, ik kijk nu al uit naar de dingen die we samen nog gaan meemaken. Het hoogtepunt van deze week was ons verblijf op Blue Duck. Om er te komen moesten we met de bus een uur de bergen in rijden, letterlijk in 'the middle of nowhere'. En twee dagen geen mobiel bereik, heerlijk! Blue Duck heeft vijfduizend schapen en kilometers aan grond waar ze de blue ducks en kiwi's beschermen. De eigenaresse, Wendy, was van plan een klein groepje mee de bush in te nemen om een jeepsafari te maken. Daar konden Tillie, Keith en ik geen nee tegen zeggen. En daar zaten we dan, op een hooibaal achter op een jeep, crossend door de modder. Geweldig om op plaatsen te komen waar nog bijna niemand is geweest. We gingen een stukje kajakken onder een waterval door en hebben blue ducks gezien, wat heel bijzonder was want Wendy ging helemaal uit haar dak! Opnieuw zijn we in een leuke groep terecht gekomen waar het aan gezelligheid nooit ontbreekt. Sinds eergisteren zijn we weer terug in de bewoonde wereld. We hebben Wellington een beetje kunnen verkennen, inclusief gezellige bars. Gisteren via de Cook Strait een 3,5 uur durende ferrytocht gemaakt en op het zuidereiland beland! En ik maar denken dat het noordereiland mooi was.. Het zuidereiland is prachtig keer tien! Tillie en ik stapten in Nelson van de bus om dit gezellige plaatsje te verkennen en een beetje uit te rusten. Over een paar uur worden we weer opgehaald en gaan we richting Abel Tasman National Park. Als het weer het toe laat maken we misschien wel even tijd voor een skydive op een van de mooiste plaatsen van Nieuw Zeeland..

Have a good one!

  • 20 September 2014 - 19:56

    Aad En Lia:

    Wat'n leuk verslag en dat je zulke gezellige reismaatjes gevonden hebt. Jammer van het weer, hopelijk wordt het snel beter!Misschien had je beter eerst Australie kunnen doen, maar dat is achteraf praten!! Vorig weekend zijn we bij Sabine geweest en Paul. Ze wonen heel leuk in het centrum van Leiden.Het weer hier was echt goed maar nu gaan we beneden de twintig graden.Maar wat wil je in september.Voor ons is het wennen de twee kleindochters niet meer dichtbij. Spreekt Tilly ook Nederlands of alleen Duits? We zouden even bij je om het hoekje willen kijken.
    Voor nu veel
    liefs Anouk en we houden je blog in de gaten!

    We hebben de mooie foto's gezien op facebook. O. & O.

  • 21 September 2014 - 14:18

    Esther:

    Geweldig Anouk! wat maak je ongelofelijk veel mee! leuk om te lezen.
    Nog veel plezier, groetjes Rene en Esther

  • 30 September 2014 - 21:45

    Marian Kos:

    Hoi Anouk, leuk je verslagen te lezen, en wat is Nieuw Zeeland mooi hè! Je hebt vast Abel Tasman track gewandeld? Een hele andere wereld! Bij mij is het 26 jaar geleden dat ik deze reis maakte en denk er nog steeds aan, zelfs nog contacten met de mensen aan de andere kant van de wereld! Al zal je ook soms Nederland missen, je zult terug kijken op een prachtige ervaring die niemand je na doet en afpakt, heel veel plezier nog, Queenstown is ook geweldig, raften!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 11284

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 03 April 2015

Mijn reis

Landen bezocht: