Van zes naar een - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu Van zes naar een - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk Vlugt - WaarBenJij.nu

Van zes naar een

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een paar minuten na het posten van mijn eerste reisverslag ging ik op weg naar de gate. 'heey, jij zat toch ook bij ons in het vliegtuig?' Loop ik zomaar een groepje van vijf Nederlanders tegen het lijf in Taiwan. Ook bijna allemaal van mijn leeftijd, op weg naar Auckland om te reizen of te werken. Dit maakte het lange wachten een stuk minder erg. Het laatste stuk van de vliegreis was erg zwaar, in totaal ben ik 42 uur onderweg geweest! Eenmaal in Auckland aangekomen was het alweer avond en ging ik met Mats en Norbert op zoek naar de bus richting de stad, zij moesten dezelfde kant op. Na het inchecken en opbergen van onze grote tassen gingen we gezellig de stad in. Ik werd vanochtend wakker door de schoonmakers die in mijn kamer aan het stofzuigen waren, ik had zo lang geslapen dat het hostel zo goed als leeg was. Iedereen was er al op uit! Ik had natuurlijk nog een aantal uurtjes slaap om in te halen. Mats vloog vandaag al door naar Fiji, dus Norbert en ik zijn met z'n tweeën de stad een beetje gaan verkennen. Auckland heeft geen bijzonder centrum, alles is groot, nieuw en druk en van sfeer is weinig te spreken. Nu is dit natuurlijk ook niet de stad waar ik voor naar Nieuw Zeeland ben gekomen. Morgen ga ik een stukje verder de stad in, richting het oude gedeelte. En dan begint overmorgen de reis pas echt: met een bustour beide eilanden verkennen. In mijn hostel vertelde een vrouw mij over het Zuidereiland, nu ben ik daar nog enthousiaster over dan dat ik al was. Vanavond heb ik samen met Norbert gekookt in zijn hostel en heb ik alweer afscheid genomen van de laatste van mijn eerste reisgenoten. Laura, Sabine, Lonneke, Mats en Norbert: bedankt voor de toptijd tijdens het begin van mijn reis!

  • 07 September 2014 - 12:45

    Esther:

    Hoi Anouk,
    Wat leuk om je veslagen te lezen en wat een reis...Het is goed dat je het niet van te voren weet hoe moe je wordt van al die overstappen. En begint het pas echt! het ontdekken.
    Geniet en blijf vooral verslagen schrijven. Groetjes van de Langendijken

  • 07 September 2014 - 20:07

    O & O:

    Lieve Anouk,we hebben genoten van je verslag en vinden het fijn dat je zoveel jongelui tegenkomt.Geniet van de busreis,we kijken uit naar je volgende berichtje.Ga zo door.liefs O & O







  • 08 September 2014 - 03:30

    Sabine Roodt:

    Top Anouk! Geniet ervan, inderdaad een goed begin ;) Groetjes, Sabine

  • 08 September 2014 - 21:05

    Familie Warmerdam:

    Anouk,

    Hoorde van Niek op "herenmiddag" dat je een waarbenjij zou bij houden en dus gevonden.

    Wij wensen je een hele goede reis vanuit Anna Paulowna en lezen wel weer........

    Grt fam Warmerdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 11285

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 03 April 2015

Mijn reis

Landen bezocht: